akşama ne yemek vardı anacım?
Yine yeniden… Hepimizin yakından bildiği ama aslında rutine
binmiş bir sorun olduğundan tevellit kimsenin sorunu gündem haline getirmediği,
getirenlerinde genele duyuramadığı bir aslında dünya için küçük bizim için
büyük bir sorun ile karşınızdayım.
Ben bile hep sorun hep sorun, ne sorunlu insansın diyorum
kendime ama rica ediyorum siz bunu bana direkt olarak demeyin.
Hayatın keşmekeşi, Türkiye’nin hali, doğunun çilesi, terördü,
depremdi derken zaten benim kafa yandı diye düşünüyorum. Haber izliyorum ağlıyorum,
haber okuyorum küfrediyorum derken bir anda kendimi normal dışı yazarken
buluyorum. Sıcaktan pekmezi aktı zaar beynimin, yoksa üzüntüden devrelerim
yandı ayyyy bilmiyorum gerçekten ne olduğunu. Benimde elime, dilime vuruyor
böyle.
Sonra aman diyorum bari bunu kontrol etmeyiver de biraz gündemin
farklıymış gibi dursun.. Mazur görün yeter…
Affınıza sığınarak yılların en bingo sorusunu ve beni
tanıyanlara sorabileceğim en bankoo soruyu sormak istiyorum. Akşama ne yemek
var?
Evet çok matah bir soru değil, olay değil ama daha öncede
dediğim gibi dünya için küçük benim için büyük bir sorun bu!
Yıllarca annem bu durumdan, yani akşama ne yapacağım
derdinden sıkılmış ki bana sorardı, ben canım bir şey isterse söylerdim,
istemezse bilmiyorum dersim var, okulum var, sınavım var ,toplantım var.. dedim
durdum anlayacağın..
Şimdi ne değişti kısmına gelirsek malum evlendik,
barklandık.. Eee yeni de değil tabi. 5 yıldır üret üret sanırım benim listemde
tükendi. Bir de değişikte olsa sanırım insan belli bir zaman sonra sanki dün
yapmış gibi hissediyor, en azından bende böyle.
Genelleme dışında başka ufak bir sorunum da, sağlıklı beslenmeyi
sevmek, sağlıklı şeyler yapmak olduğundan alanım iyice kısıtlanıyor..
Misal soruyorum Zübeydin’e, akşama ne yemek var diye? Ne
olsun mis miss bizde mantı var diyor. Bende severim mantıyı, hatta bayılırım
ama akşam yemeğinde cıkss.
Bizimkiler kızartma hastası, bende seviyorum ama yaptığım
sporu falan düşününce yok canım 2 haftalık uğraşımı kızartmaya yedirtmem diyip
yememeye çalışıyorum. Ya da evde yedirtmemeye diyelim. Çünkü malüm ben hariç
herkes kızartma düşkünü, ee eşimde seviyor. İnsanların gözünde yazııık çocuğa,
bir kızartma bile yedirmiyor çiroz durumu olduğundan her gittiğimiz yerde
kızartmaya çağırılıyoruz. Doğal olarak evde yapmamak için sebeplerimde artıyor
ne yapalım..
Nerden geldim ben buraya yahuu? Hee evet anneme soruyorum
akşama ne yemek var? Bir şey bulamadım bugüne kızartma yapıcam annecim gelin
diyor..Ben yok diyorum, kendisini tembihlemeyi atlamazsam eğer gene de o
kızartma gidilip yeniliyor o ayrı.. Nasıl yani dimi? Bence de ama formül basit,
annem oğlunu yani namı diğer damadını arayıp akşama gelin oğlum,kızartma var
derse eğer.. Gidilir mi gidilir! Ah annem canım annem ..
Başka birine ya da başka birgünde soruyorum, cevaplar çok
doğal. Bu akşam dışarıdan pizza sipariş edicez. Bu akşam menemen yapıcaz. Bugün
makarna partisi..
Şu dünyada sağlıklı beslenip, hem de ağız tadıyla
beslenebilen insanlar yok mu? Beni onlarla görüştürün lütfen yaaa!
Makarna bayılırım, hem de eşimin İtalyan soslu makarnası,
enfess.
Menemen mi, mmmm sıcak ekmek olcak var ya ban gitsin yanına
çay ohhhh sefam olsun.
Pizza sevmedim sevemedim çok şükür ama akşamları sağlıklı
beslenen eş,dost,arkadaş aranıyor, duyanlar duymayanlara duyursunlar rica
edicem..
Dünyada eşini bulamayan uzaylı gibi hissediyorum artık!
Sorduğumda bana yağsız tavada sebze ve balık falan diyebilecek biri daha yok
mu?
Günlerden hatırlıyorum, hani annelerimizin gittiği ve
bizimde mecburen katılmamız gereken.. Orada da herkes evlerine dağılmadan önce
sorardı, Hatice abla akşam ne var yemek, kız Emine sizinkilere ne yapcan? Diye cevap
olaraksa bir şey bulunmaz, şunlardan fazla varsa biraz götüreyim Kiraz Abla
diyip, herkes ellerine günde yediklerinden tepeleme tabak alarak giderdi.
Gündekiler zaten günde yemiştir, günde yemeyen hiç bizden değildir, güne
gelemeyen erkekler bu götürülenleri yiyecektir.
Akşam ne yemeği var diye soracağına, akşama şunu mu yapsak
diye söyleyen koca günün en sevilenidir, demedi demeyin! Kadın zaten hergün
saat kurar gibi beyni kurup düşünüyor.Saati bile tatillerde dinlendiriyoruz ama
yani. Arada yardımcı olmak lazım.
Ben sordum, akşama ne yapayım canım?
Sen ne istersen hayatım? (Buradaki hayatım sözünün hiçbir ceza indirimi
yok ben söyleyeyim, çünkü sen ne istersen kısmı var ya saçları diken diken
etmeye yeterli oluyor bazen. Ben isteseydim sana sormazdım dimi canım ahahaha )
İçimdeki şitanı ortaya çıkartma, topuğuna sıktırtma ne
yapayım dedim sana? Cümlesini malum içimden söylesem de bazen gözlerim beni ele
veriyor , bende biliyorum.
Ne yapabilirim arkadaş, herkes bir işin ucundan tutacak
sonuçta. Yapmak dert değil ki zaten. Mesele adını koymakta yeğeeen. İsmi bulmak
lazım canım. Karar vermek 5 saat, yapmak 50 dakika. Olay bu!
Şimdi elimizdeki yemekliklere bakıyoruz.. 2 dolmalık biber, 1 havuç, mor lahana, 2
salatalık, yoğurt, bezelye. Hadi bakalım yap bunlarla yemek.. Bulmaca bitirmek
daha kolay anacım. Soruyorsun Google amcaya bildiğini getiriyor karşına,
bilemediğine çözüm üretiyor bunu mu demek istediniz? Bunu sorsana hadi,
soruyorum. Arada arama motorunda yazılan yazılar kargacık burgacık çıkıyor
vallahi.
Google Amca bile bu yemek işini çözümleyememiş, ben mi
çözeyim dimi ama? Hem de sağlıklı hadi canım ordan. Ha ha haaayt mümkün mü?
Tabi ki değil o zaman napıyoruz buna çözüm üretecek insanlara sesleniyoruz.
Devlet bize yardım etsin! Ay aman karıştım bu o replik değildi. Kocalara,
çocuklara sesleniyoruz. Hadi balım, hadi benim canıım bundan sonra isim bulmak
sizden olsun yapması bizden? Gene de alışkanlık tabi, akşama ne yemek vardı
anacım ya?


Yorumlar
Yorum Gönder