Eskiden Çocuk Olmak Vardı!
Çok uzak bir geçmişe gitmeyeceğim
ama benim geçmişte ne güzeldi dediğim o kadar çok şey var ki 10 – 15 yıl
gerilerde. Daha da gidebilsem de başka güzelliklerde görebilsem keşke.
Seksek
oynayıp, ip atlanır , bisiklete binilir , 9 taş , istop , yakartop , erkeklerle
futbol oynanır belki kalede olursun : ) Dilin dışarı çıkana kadar koşarsın ,
bütün enerjini atarsın ama yorulduğunu anlamazsın..Annen bağırdığında hadi eve
, yoruldun artık diye...Ya anne biraz daha , yorulmadım daha , arkadaşlarımda
burada hem dersin.
Atariniz varsa ve sadece hafta
sonları takılıyorsa televizyona iple çekersin o günü. Atari oynacağım diye, pazardan
ateri kasetleri alırsın biriken harçlıklarınla..İçinde en çok ve en güzel
oyunlar olanlarını seçmeye çalışırsın,üstündeki resimlerden ne kadar anlarsan
ve şanslıysan artık.
Şimdi nasıl sence? Kime gidiyorsun
ya da gidebiliyorsun? Hangi çocuk arkadaşlarına dışarıda bağırıyor , kaç tanesi
dışarı gel diye , hangisi bir diğerine 10 dakikalığına ödünç veriyor
bebeğini,topunu..Atari partileri , gece sohbetleri nerede?? Hepsi geçmişte. Şimdiki
çocuklar bilgisayarları başında yazışarak arkadaş buluyor , sosyalleşiyor ,
fotoğraf çekip yolluyor, 9 taş oynayanını gördünüz mü hiç bugünlerde? Ansiklopedide
araştırma yapmayı bilen var mı dersin-varsa da çok az ...Herkeste sosyalleşme ,
en iyi olma ve en iyi yetiştirme kaygısı başgelmiş durumda. Arama motorları
neden var değil mi ama ? Sosyal olmak bugün bir çocuk için sadece sosyal
paylaşım sitelerinde!
Teknolojinin
ilerlemesi ve bunları birebir yaşıyor olmamız büyük şansımızken hayatın
karmaşası içinde koşturup , yetişmeye çalışırken önem sıralamamızın
değişmesi ya da unutmak, istekdışı
gelişmesi sebebiyle üzücü..Ama alıştık bu şekilde koşturmaya , hafif durulunca
ne oluyor diyoruz sanki?
Önceden
cep telefonları , bilgisayarlar yoktu çevremizde. Haliyle arkadaşlarımıza çağrı
yapamazdık dışarı çıkarken..Önce izin alıp biz çıkardık , sonra onları dışarıda
göremezsek evlerinin önlerine gider camlarının önünden bağırırdık..Hadi
çıktım,gel sene, gel sende diye.Ya koşarak gelir ya annesinden izin almak için
uğraşırdık beraber lütfen 1 saat , hava kararmadan geliriz , ezan okunmadan
geliriz diye.
Seksek
oynayıp, ip atlanır , bisiklete binilir , 9 taş , istop , yakartop , erkeklerle
futbol oynanır belki kalede olursun : ) Dilin dışarı çıkana kadar koşarsın ,
bütün enerjini atarsın ama yorulduğunu anlamazsın..Annen bağırdığında hadi eve
, yoruldun artık diye...Ya anne biraz daha , yorulmadım daha , arkadaşlarımda
burada hem dersin.
Cebinde biraz harçlık varsa
leblebi tozu alırsın , önce kim bitirecek yarışında boğulma tehlikeleri
atlatırsın , susarsın su içmeye eve gitmek yerine kalan paran yeterse meyve
suyu hatta varsa kola alırsın , dikersin kafana.
İçinde sakız olan futbolcu
kartları biriktirirsin , son numarasına göre oynanan hani. Eğer arkadaşının
attığının üstüne atarsan kökersin , alırsın ortadaki tüm kartları. Senden
mutlusu olmaz nasıl köktüm seni dersin bir de böbürlenerek..
Barbie bebeklerinle oynamaya
dışarı çıkamazsın hem izin alınamaz çıkarılmaya , hem de kıyamazsın zaten. Ama
görmüştün bir arkadaşında çok güzel bir tane.Bunu da ona özenip almıştın zaten.
Eve çağırırsın bebeklerle oynamaya , evciliğe davet olur. Gösterirsin bebeğini
göğsün kabararak bak bu yeni diye. Bir de beğenirse şimdiki gibi değildir
doğaldır çocuklar çoook güzel , bende onla oynayabilir miyim der? Verirsin ama
bak 1 saat sadece dersin. Evcilik oynanır , kekler ,yemekler yapılır ikram
edilir misafire plastik oyuncak tabaklarda. Bebeklere elbise dikersiniz
ellerinize iğneler batarak , ama acımaz.
Atariniz varsa ve sadece hafta
sonları takılıyorsa televizyona iple çekersin o günü. Atari oynacağım diye, pazardan
ateri kasetleri alırsın biriken harçlıklarınla..İçinde en çok ve en güzel
oyunlar olanlarını seçmeye çalışırsın,üstündeki resimlerden ne kadar anlarsan
ve şanslıysan artık.
Müzik kanallarında dinlediğin
şarkıları sürekli bulamazsın , kasette alamazsın her zaman. Bu yüzden bir tane
kaseti heba edip başında beklersin radyonun, müzik başladığı gibi yetişip kayıt
tuşuna basmaya odaklanırsın.
Çiçek toplarsın tüm
samimiyetinle..Dizlerine batan dikenlere aldırmadan. Kütüphanelerden kitap
almak büyümüşlüğün simgesidir gözünde.Kütüphaneye gidiyorum dersin araştırmam
gerek ya da kitabım bitti değiştireceğim.
Biran önce büyümek istersin her
sene yaşını soranlara +2 ekleyerek söylersin,
biran önce 18 olmak istersin..Ne olacaksın dediklerinde doktor , avukat
dersin, anne – baba olacağım..Evde şanslı olanlardansan gazete kuponlarıyla
biriktirilmiş ansiklopedilerin vardır , ödevinin ne kadar çoksa o kadar bilmiş
tavırlar takınırsın.Ansiklopedilerin başına geçer sesli birşekilde okur ve
araştırırsın herkese göstererek çalıştığını.
Okula gitmek istemediğinde o gün
halsiz olursun , nazlanırsın..Kıyamazsa anneciğin göndermez ama yutmazsa vay
haline.Eee sende öğrenirsin huyunu okuldan tebeşir alırsın ya da kırtasiyeden
tozunu yutar ateşleniverirsin.Zafer senin işte. Çizgi film izlersin gün
boyu,gülersin. Ama ekmek almaya gidemezsin..Jetgiller , bugs bunny , ayı yogi ,
taş devri , şirinler dururken nereye gidebilirsin.
O zaman bu kadar koşturmaca yok ,
ailece akraba ziyaretleri , eş – dost gidip gelmeleri meşhur..Ya en yakın
çocukluk arkadaşlarınla ya kuzenlerinle
fısır fısır konuşmalarla geçer haftasonu uykusuz , yorgun ama çook ta keyifli.
Geceyle ne zorun varsa gece uyumayalım ama denir , sızana kadar!
Şimdi nasıl sence? Kime gidiyorsun
ya da gidebiliyorsun? Hangi çocuk arkadaşlarına dışarıda bağırıyor , kaç tanesi
dışarı gel diye , hangisi bir diğerine 10 dakikalığına ödünç veriyor
bebeğini,topunu..Atari partileri , gece sohbetleri nerede?? Hepsi geçmişte. Şimdiki
çocuklar bilgisayarları başında yazışarak arkadaş buluyor , sosyalleşiyor ,
fotoğraf çekip yolluyor, 9 taş oynayanını gördünüz mü hiç bugünlerde? Ansiklopedide
araştırma yapmayı bilen var mı dersin-varsa da çok az ...Herkeste sosyalleşme ,
en iyi olma ve en iyi yetiştirme kaygısı başgelmiş durumda. Arama motorları
neden var değil mi ama ? Sosyal olmak bugün bir çocuk için sadece sosyal
paylaşım sitelerinde!
Şimdi çocuk olmak isterdim
demiyorum , benim zamanım olsa evet işte o zaman gerçekten isterdim!!


Yorumlar
Yorum Gönder