Ben diyette , Aklım Çikolata Gofrette !
Ay sen kilo mu almışsın, yanakların tombullaşmış, sanki
biraz toplanmışsın , iyidir iyi denilen çoğu zaman güleryüzle hııım biraz , ama
vereceğim gene , buaralar oturmaktan , ilaçtan, uyumaktan,stresten devam eder de
gider işte böyle...bahaneler!
Ya çok sıkılınca yatışmak için, ya da çok mutlu olunca
ödüllendirilmek için bir çikolata. Zaten zeka da açar , çalışırken enerji verir
insana.. Yiyelim gitsin ya ne olacak ki 3 günlük dünya , bir daha mı gelecez
dünyaya ..
Yok ama eğer kendine baktığında bir rahatsızlık
hissediyorsan ki kilonun fazlası sağlık açısından da kabul gören birşey değil ,
az yiyelim kendimizle barışık olalım ki 3 günlük dünya ! gözüyle bakalım..
Diyetisyene giderek sağlıklı , kalıcı bir çözüm üretmek
gerek. Eğer bu şekilde yapılamıyorsa ortalama birgünde alınan kalori miktarı
tek tek en ufak ayrıntısına kadar hesaplanmalı. 2000 kalori alan birisi yavaş
yavaş aldığı kalori miktarını azaltmalı.2 dilim ekmeğini bire düşürmeli mesela
, kalori tablosuna bakıp,hesap ederek yemeyi az da olsa alışkanlık edinmeli.
Öğün atlamamalı. Ve hiç olmasa birazcık yürüyüş yapmalı.
Ve o gün karar verilir diyete, yememeye, küsülür
kalorilere...Çikolata mı o ne , kola ıııı ııııhhh, makarna hiç sevmem , pilav
zaten yemem , ekmek akşamları zaten elimi sürmem ama sabahları bir dilim yerim
yani. Eee ne kadar zor arkadaş işte kilo vermek , zaten yaptığım şeyler sadece
biraz dikkat edeceğim o kadar, yarın başlayayım ben.
Yarın olur, sebze yoktur yapılacak , havada soğuk zaten. Bu
havada çık dışarı sebze al , gel yap zaten zamanda az akşama ne kaldı ki şurda
. Ya da çalışıyorsun eve gelirken almadığın sebzeyi eve gelince aaa yokmuş
neyse bugün geçsin artık böyle dersin. Sabah ve öğlen dikkat ettiğin vakitler
boşa gider. Çünkü sen pratik zekanla kızartma ve makarna çıkarırsın ortaya.
Üstüne de en az birinin ketçap, mayonez oohhhh değme keyiflere. Üstüne de
içersin kahve, çay Allah ne verdiyse (sen almıyorsun zaten eve onları Noel amca
bırakıyor mutfağa). Yanına da çerez tabağı çekirdekler, bademler, fıstıklar
küçük bir tabak ne olacak ki? Saat 23:00 sularında yeme içme faslını kesip
00:00 sularında yatağa girsen ne olur ki?
Ne olur ben biliyorum işte. Aynaya bakmak zulüm olur ,
dışarı çıkarken kıyafet bulmak.Her kıyafet denediğinde kilo vermenin kesin
parmağı basılır, aha şuraya. Ama giyersin pijamaları , çekilirsin
keyfine..Boldur nasılsa kilo mu o da ne , çek ordan bana kolayla , mısır
patlağı ne güzel olur sinema keyfinde !
Sonra küsersin aynaya , sanki o alıyor yapıştırıyor kiloları
, can simitlerine , şirin ama zararlı göbeğine!
Ya çok sıkılınca yatışmak için, ya da çok mutlu olunca
ödüllendirilmek için bir çikolata. Zaten zeka da açar , çalışırken enerji verir
insana.. Yiyelim gitsin ya ne olacak ki 3 günlük dünya , bir daha mı gelecez
dünyaya ..
Hergün yeni çıkan bir sürü diyet , deneyen insanlar o kadar
fazla ki . Biranda bunları yapıp üstüne de hesapsız yaşıyoruz. Günlük 2000
kalori alan bir insan bir anda şok diyetlere , bu kadar zamanda 5 kilo verdiren
rejimlere girince halsiz kalıyor ve sağlıksız besleniyordur. Kilo vereceğim
diye sağlıktan da olmamak gerek.
Diyetisyene giderek sağlıklı , kalıcı bir çözüm üretmek
gerek. Eğer bu şekilde yapılamıyorsa ortalama birgünde alınan kalori miktarı
tek tek en ufak ayrıntısına kadar hesaplanmalı. 2000 kalori alan birisi yavaş
yavaş aldığı kalori miktarını azaltmalı.2 dilim ekmeğini bire düşürmeli mesela
, kalori tablosuna bakıp,hesap ederek yemeyi az da olsa alışkanlık edinmeli.
Öğün atlamamalı. Ve hiç olmasa birazcık yürüyüş yapmalı.
Herkesin söylediği şeyler nitekim bunlar biliyorum. Ama tüm
araştırmalarımın sonucu olarak böyle bir kanıya vardım ve belirtmek istedim.Hayatı
dozunda yaşarsak sık sık girilen rejimler ve aç kalmalara son verebiliriz. Önce
çıkarttım aklımdan çikolatayı , 1 hafta yemeyeceğim diye bir günde kocaman bir
tane yemek yerine sağlıklı beslenme kurallarına göre 1 taneyi bir haftada
bölerek yemeye karar verdim : )
Hepimize fit geçirilecek güzel günler!
Yorumlar
Yorum Gönder