Mini dikiş aleti ile stokholm sendromum - Round 1

Biraz klişe olacak ama biz küçükken annem elinde tığ ile danteller yapardı. Tabi ki bizim çeyizlere, evimizin orta sehpasına falan. Teyzem danteller, kazaklar,hırkalar. Ee anneannem keza gene bize hırkalar,kazaklar. Genlere bu konuda maharet işlenmiş.
Zamanla hadi kız cocugusunuz siz diyip verdiler ellerimize şişler,tığlar. Başladılar ben ve 2 becerikli kız kardeşime de bir takım 2 ters 1 düz dedikleri basitlikten. Benim şu iki küçük var ya bahsettiğim alıp götürürlerdi mevzuyu. Bende hep sökülürdü nasıl olursa. Bir daha başlardık. Sonra bir daha. Benimkiler hiç bitmedi,hep başladık. Olmadı benden o adam olacak çocuktan. Balık baştan kokar derler ya haklılar.
Yıllar geçti, biz her yaz aynı terane. Ama ben bu işe de pek takılmıyorum hani. Benim derdim roman okuyayım, şiirler denemeler yazayım. Bizimkilere çarpım tablosu öğreteyim. (Bakınız ezber yok, öğrenme temelimiz).Tetriste bölüm geçeyim. Satranç öğreneyim. Böyle böyle büyüdük işte.
Zaman geçti. Eksikliğini de hiç hissetmedim. Çeyizde o yıllarca ilmek ilmek ördükleri dantelleri sermeye zaten kıyamadım ki hiç modası da gelmedi bana. Ee kazak desen alıyoruz. Pantolon desen gidip terzide kestiriyoruz. Bir düğme dikme işi var kopunca onu da yapıyorum şükür.
Ee Ali Demir geldi. Bizimkilerde ilk torun heyecanı. Annemle teyzem sağolsun Giyemeyeceği kadar hırka, kazak yaptılar da yaptılar. Geçenler de battaniye söküldü mü ben de bir dert. Anneannemden yadigar. Aman bozulmasın diye elimde teyelledim. Yok akşam alıyorum sabah kenarında kolum,bacağım çıkıyor.daha fazla sokulmeden bir hal çaresine bakmak lazım. Anneme dedim. Evinde singer dikiş makinesi var babalar gibi. Ee bunda olmazmış sanayi tipi falan dikermiş. Hâlâ bir eksigim yok. Ama evde minik bir alet olsa da ufak tefek şeylere terzi terzi gezmesem dedim. Neyse elimde koca poşet battaniye ile geziyorum. bir terzi olmaz dedi, diğeri 15 gün sonra veririm dedi. Biri bilmem kaç para tutar ki bu derken annem yetişti imdadıma baktı delleniyorum ben hallederim başka birgün dedi. Eyvallah dedim.
Battaniye derdinden kurtuldum ama ev hali birşeyler sökülmeye devam ediyor. Buarada elişi olayında gerçekten öyle de sıkılıyorum ki yok istek ıçimde. Pastayı süslemeye kalkıp en son olmadı mı üstüne boca ederim hani. Birgün bizim atom karıncanın bebe yastiklarindan biri söküldü, cıktı içindeki pamuklar. Ben kaldırıyorum ki birgün o mini aletlerden alıp yaparım diye akşam yatıyor nerde benim yastığım. Bir diğer eşini veriyorum. Yok efendim bu o değilmiş diye uyumuyor. Gene çıkıyor bizim dökülen yastık piyasaya. Ev pamuk pamuk. Topluyoruz kaldırıyoruz gene aynı. Sonra birgün aramalarimdan yola çıkarak bana sponsorlu ilanlarda bir mini dikiş aleti gösterdi google amca. Ahaa dedim işte bu o. Hayallerimin makinesi.( tabi ki saçmalıyorum ne hayali )Yastık canını okuyacağım. Ben buna bakarken market kampanyalarında haftaya satışta diye gördüm, yazdım hafızaya. Anne haftaya bundan alıyoruz dedim.
Sağolsun anaların anası sabahın kör vakti kalmazsa diye bu korona günlerinde git al son kalan 2 mini dikiş aletini. Bir önceki günde benim sökülen pantolonum vardı,sen yoğunsun ben bunu akşam yaparım deyip benden aldığı. Makineyi açtı, taktı pilini ooo bunla mi uğraşacağım, makinemi açsam bitmişti diyerek elinde halledip verdi. Ee tabi hediyesi de yanında dikiş makinemle gittim eve. Aklıma düştü, aldım elime yastığı. Açtım benim mini aleti. Taktım pili. Makine dümdüz duruyor benim girmedigim sekil kalmadı allah seni inandırsın. Yok bu kadar zor olamaz bu iş dedim. Kullanma klavuzunu hatim ettim. Sonra bir daha iğnenin altına geçir. Sıklaştır, gevset hop basa dönüyorum. Bende gurur meselesi oldu. Hayır önüme 1000 parca puzzle koy komaz yani, ama bu iş başka bir hal aldı. Söylene söylene (hanımların dikkatine overlok makinesi ayağınıza geldi ..) baka baka hah oldu, bu sefer oldu derken saat sonunda şansımı seveyim ki herşeyi takılı halde gelen bu aletin ipinin ters takıldığını farkettim. Sonra ipi çıkar, takmayı öğren. iğne ucunu takma aparatını hayatında ilk defa kullanacak bu şahsa bunu taktır. Youtube büyüksün daha ne diyeyim!
Hayir anam biliyor o da doğru takılan aleti kendine alıyor. Bu da mi tesadüf hakim bey? Anneciğim canımsın ama golün kralını sen attın.
Işin sonu ben yastığı dikmedim yani diktim ama acemi işi oldu. Başı sonu ayrı oynuyor. Aradan hala bir parça pamuk gözüküyor. Ama olsun ilk deneme. Yarın isim yazma işlemini ev ödevi aldım kendime. yastığı da bir ara profesyonellestiririm artık.
Bana getir uzay mekiği çalıştır de. Öyle böyle mekik istasyona ulaşmasa da hani ulaştı kenetlenmese de bu kadar zamanda kesin kaldırırdım arkadaş. Ama bu dikiş olayı nedir yaa?
Buarada aklıma takıldı da bazi işleri yapan kadın ve erkekler ayrılırken neden terzi ve bakkal gibi işlerde bu ayrım yok. Müdür müdüre , hakim hakime, iş adamı iş kadını,katip katibe,balet balerin. Ee ama terzi gene terzi. Ama neden? Belki ben büyüyünce terziye olmak istiyorum ama yok. Hani olsa belki olabilirdim. Geleceğimi çaldılar bee..
Gene konudan konuya..nerde kalmıştım?
Balik baştan kokar dedim ya. Neyse ki bir kızım yok. Hani barbie bebeklere elbise dikmek zorunda kalmadığım için aşırı şanslı ve mutlu kisiyim. Talih yüzüme güldü. Yarın sayısal oynayayım bari.
Hee torun tombalak hırkası dersen anneannen yapsın çocuuum. Biz zamanında böyle gördük.


Yorumlar
Yorum Gönder