Masamın Şenliği - Yan Masadaki
Hani filmlerde gördüğümüz şu arabayı takip et repliği var ya. Çok özeniyorum ama öyle bir aldatma, cinayet çözme gibi atraksiyonlarım olmadığı için hayatta da şanslı hissetmiyorum değil kendimi. Arada bir konvoy yapıp pikniğe, düğüne giderken gelişine desem de böyle de tadı çıkmıyor. Filmlerde izlerken ki yaşadığım heyecanı bile yaşamıyorum kahretsin.
Bunun dışında bir de hep aynı elit mekana giden ve kapıda karşılanıp taşarap her zamankinden mi efendim?
Seçimi sana bırakıyorum dostum, misafirimiz özel hissini bir türlü olduramadım. Fakirlik böyle birşey işte! Ruhen fakir. Bakiniz ben !!
Eskiden eşimle Kartalda mudavimi olduğumuz bir cafemiz vardı. Tüm bulusmalarimizin şahidi. Hatta sahiplerinin ilerde çocuğunuzu getirirsiniz dediği. Üniversiteden geldiğimizde aile kapamış mekânı. Biz baya gelir kaynağı oluyorsak demek ki dicem ama malesef. Paramizin bol olduğu nadir günler dışında 1 kola, 1 çay siparişimiz vardı. Ona da her zamankinden demeye gerek kalmazdı. Eşim biz oturduktan sonra masayı el işareti ile gösterirdi onlarda getirirdi.
Geçtiğimiz gün ortalama olarak haftada 1 gittiğimiz bir restrauranta gittik, ofisten gençlerle. Gençlerle diyorum ortalamayı yukselttigim gibi bir gerçek baya ortada artık. Yan masaya bir orta yaş abimiz ile yanında çıtırdan öteye geçmiş bir hatun kişi oturdu. Belli ki bizim orta yaş abi kızı tavlayacak. Ustunde gri bir takim elbise, omuzlar kasıntı bir şekilde, ben her zaman böyle etrafın dikkatini çekerim havalarında. Ama laf aramızda omuzlarına öyle bir kabarık horoz vatkası görevi yüklemiş, anlatamam görmen lazım. Şef garson geldi yanlarına, doğal olarak bizim de yanımızda.
Ne yersiniz?
Bizim orta yaş- ben her zamankinden, sen dedi.
- hatun kişi 'hmm menü yok mu burda?
- sen bize menü getir canım dedi ve döndü önüne.
Hatun kişi ne yiyeceksin yani diye sordu, köri soslu tavuk dedi bizim ki. O sormasa ben soracaktım her zamankinden olan dinlendirilmiş közlenmiş patlıcan yatağında az pişmiş dana biftek mi? Diye ama körili tavuk ne yaa dedim .
Sanırım kız da benim gibi düşünüp saçma bir bakış attı ki adam açıklama yapmak gereği hissedip her zamankinden dedim ama bir süredir yemiyorum, güzel oluyor ondan dedi.
Dakika 5 sayın seyirciler ama adamın hatalı atış sayısı da 5.
Arkasını dönüp yeni hamlesini yapmaya kalktı. Garson kızlardan biri ordan geçiyordu.
- Canım buz vardı dimi? Kolaya buz alim ben bir de cinim.
Kız - malesef yok dedi ve dönüp diğer müşteriyle ilgilendi.
-Buz olsa iyiydi tüh. dedi bizim orta yaş. Yeni bir hamle daha. Üstüne afilli müşteri tripleri de sürmedi.
Siparişleri almaya geldi çocuk. Bizimki her zamankinden i değiştirip kızla aynı makarnadan yemeye karar verdi. Gene yatakta dinlenmiş bir dana yok, ucuzluk peşinde hep. Kolayı da iptal etti, buz da yokmuş. Ohh. Çaylar da müessenin ikramı zaten. Oldu bitti. O her zamankinden dediğinde içimdeki o kadını susturmayıp bacım bak bu hâller hep yalan hergün gelip şurada tavuk dürüm yiyor dicektim ah ah.
Neyse benim yemek saatim geçince kalktım, ama akıbeti ortada. Verdiği yemek parası ile zarar girdi, hava yapıcam diye bize bile ne komik duruma kaldı ki kızla iş arkadaşı değilse bir daha görüşmeleri çok mümkün değil. Zaten iş arkadaşı ise durum daha fena. Kız sanırım bunu baya komedi ile x kişilere anlatıp adamı her gördüklerinde gülecekler. Adamla da uzaktan selamlaşacaklardır.(bir yemek hatırına)
Kıydı geleceğine 2 hava yapıp her zamankinden diyerek guguk kuşum. Akıllanmış mıdır bilmiyorum ama sana bu hatunla yol sadece dönüş yolu kadar :) orta yaş yalnız gider bu gidişle sen yaşlılığını kurtar bence!


Yorumlar
Yorum Gönder