Çocukla Tatilin Yorulması Başka Keyfi Başka

Çocukla tatil zor olur? Çocukla tatil olur mu hiç diye düşünenler çok aramızda..

Evet çocukla tatil cidden zor ama kolaylamak benim elimde. Ki zor demektense yorucu demek daha doğru da olabilir aslında. Ama yoruculuğu da anlık!

Valizi hazırlaması ayrı bir kaos, uçak yolculuğu ayrı, gezmesi, planlaması apayrı ama değer mi? Bence değer! Zaten çocuk sahibi olmak başlı başına bir sorumluluk değil miydi? Hayatını ona göre planlamaya başlamadin mı hem de daha doğmadan? Ee o zaman tatile, gezmeye ara mı vereceksin yoksa tümden hayatından çıkarıp geçecek misin?



Yahu şu mutluluğa baksana.Senin için bunlardan vazgeçtim mi diyeyim? Ee niye ki? Biri bana dese ben mi dedim banane derim. Empati kuralım ilerisi için, kendimiz ve onun için. Şartları zorlamadan ona da uyarlayarak güzel bir rota oluşturulabilir illa ki.


Mesela bu sene denize girebilecegimiz bir rota da araştırdık. Sonra da hiç yapmayız ya gezdiğimiz yerlerde hayvanat bahçesi de gezdik. Müze, katedral gezilerini azalttık. 2 yetişkin olarak 4 günde yapılacak bir geziyi bebekle olunca yemesi, alt degistirmesi, uyku saati derken 8 güne çıkarttık. Oldu mu peki? Çok ta güzel oldu bizce..

Elin Ukraynalı teyzeleri bile dillerini anlamıyoruz diye dedikodumuzu yaptı misal. Aa kanguruda bebek var yazık falan modunda. Kimin umrunda ki, beni bir daha ne zaman nerde görecek. Boşver gitsin.

Eskiden olsa küçük bir valizle bir kişilik hacimle çıkarken tatile, şimdi en büyük valizi almışız çok mu yani. Evde de olsa düşünecektik diş mi geliyor, bu mu bu mu diye? Sonuçta fitili, ateş dusurucusu vs. Eklendi mi valize yağmur yağarsa yağmurluk, sogursa hava diye hirkasi, üstünü kirletirse falan diye aldığımız tüm gardolabi bizimle olsun da keyfimiz yerinde olsun.

Değişik bir tramvay rengi gördü diye heyecanlanıp mutlu olduğunu kaç kez görürüm ki hayatımda.. Ya da bütün gün yorulana kadar sokakta kalıp kucak istemesini kaç kez yaşarız? Sokakta at, güvercin gördü diye şaşkın bakmasını peki? İnsanların dediğini anlamadığından bunlar nece konuşuyor gibi attığı bakışlar kaç kez yaşarım bilmiyorum.

Zor mu demiştiniz? Hayatta kolay birşey bulmak zaten oldukça zor bence. En azından benim için. Birşey kolay oldu mu aa bir problem olmasın diye bakan insanım ben sonuçta. Ama her başarı bir mutluluk benim hayat bilgisi defterimde.. O zaman koy ver gitsin, zorda olsa izin ver yolunda gitsin!

Yorumlar

Popüler Yayınlar