# Erkek İticiliği #
Hayatının aşkı, görmeden
yapamadığın o insan,sürekli özlediğin, her an yanına gitmek
istediğin,gidemediğinde telefon ettiğin kişi mi? Evetse aşıksın bu adama
arkadaş..
Ama genelde şu oluyor ben aşığım,evlenmeden
önce aşıktım, evlilik aşkı öldürüyor gerçekten- mevzuları kulağımıza gelmiş ,
yer etmiş olan bitenle de tastiklenmiş bence hepsi bu..
Bunların hemen hepsi bence erkek
iticiliğinden geliyor , demedi demeyin..O erkek önceden itici değil miydi derseniz,
bu kadarıyla bakarsanız haklısınız da ama bence bu kadar değil..
Mesela bakımsız erkek iticiliği denen
şey başta geliyor..Evlenene kadar sürekli bakımlı saç, yüz, hatta manikürlü
gördüğün, spora giden adam evlenince ne oldu? Tahminlerim kuzular gibi gözümün
önünden geçerken yakaladığım bir örnek tipi , saçları yağlanmış , göbek
bağlamış , tıraşsız bir yüzle işte senin sevdiğin adam bu canım,üzgünüm. Adamın
mantık 1 – alan aldı satan sattı , yolumu buldum . Adamın mantık 2 – vakit mi
var , sorumluluklarım arttı , ev geçindiriyoruz herhalde. Hacı demedi ki kadın
sana git güzellik salonlarında yat, kalktığında gözünü spor salonunda aç, para
ver oralara , senin öncelikli görevin bu..Yok böyle birşey!
Dağınık erkek iticiliği...Sen
görmedin ki bu adamı evinde , gördün de görmedin aslında. Sen gittiğinde derli
topluydu her yer ve oda da asılı 1-2 gömlek ya da ortadaki bir çanta için
kusuruma bakma dağınık bugün biraz dediğinde vay be ne titiz bir adam dedin
kendine. Halbuki o eve geldiği anda dağıttı orayı sadece 5 saniye.Öncesinde
topluydu çünkü ya kadın geldi temizledi, ya annesi toparladı
söylenerek..Evlendiğin o titiz,düzenli adam , o gün mü değişti
sanıyorsun..Hayır aslında hep öyleydi de özüne döndü sadece. O gün havlusunu
attı, tarağı başka yerde bıraktı, çoraplar oturduğu alanda, pantolon asılıysa
şükret ,yerlere dikkat et..Gömlek henüz bulunamadı. Evet senin eşin bu sayın
düzenlinin karısı, tanıştın mı? Hayırlı olsun.
Eşim,annem arasında kalmışlık
iticiliği...Sebep şu ki adam sen bu kadına flörtün boyunca tek aşkın, tek
önemsediğin insan, herşeyin muamelesi yaptın. Akşam onunla yemek istedin, sabah
onunla uyanmak istedin, sadece sen ol dedin, hayır sadece seninle vakit
geçirmek istiyorum dedin.Şimdi de bu kadın aynısını beklerken sen annemin sana
ne zararı var, o da gelecek bizimle dedin mi? Garip ama gerçek %90 ımız bu
konuda eşlerimizi suçlarız ama böyle alıştığımız için, evlenince değişmesini
istemeyiz bu önemlerin.Gene annen mi , oraya gittiğimizde nasıl olduğunu gördün,bilerek
böyle söyledi dediğinde sen gelin olursun , gelin! Üzgünüm. Kaynanayı çekemiyor
olursun, erkek arada kalıyor olur gelin : ) .. Ama bunu bu hale getiren sensin
be adam.Ben hiç seni paylaşmadım öncesinde, evlenince niye paylaşıyorum diye
düşünür insan ki çoğumuz düşünüyoruz.Aile olduğun bilincine varmak yerine sahip
olduğunu atıp , uzaklaştığına yakınlaşmak cık cık cık , yanlış yoldasın adamım,
sen bir çekirdek aile kurdun, hatta kurucusun,önemse rolünü.
Kadın rolüne de bürünen erkek
iticiliği...Bu genelde gördüğüm kadarıyla çekirdek aile üyeleri yeni bir çocuk
sahip olduğunda oluyor.Anne kendi rolüne hevesle hazırlanmaya çalışırken,
adapte olmaya gayret ederken, kabus gibi biri çıkıyor ortaya ve rolün adı baba.
Baba anneye sürekli olarak, çocuğun altını açmayı, karnının aç olabileceğini,
terleyebileceğini, üşüyebileceğini, tırnaklarının uzunluğunu, neyin yarayıp
yaramayacağını hatırlatıyorsa annede film kopabiliyor dikkat etmek lazım. Sebep
mi bence çok açık , senin çocuğun olduğu kadar annenin de çocuğu ve anne onu
özveriyle 9 ay karnında taşıdı, o da düşünüyor heran ama senden fırsat
kalmıyor ki baba! Haliyle psikolojisini bozuyorsun. Yardım çok önemli etmeli,
hatırlatmalı ama bencil de olmamalı , abartmamalı.
Sahiplenen erkek
iticiliği..Kıyafet problemleri, başlıca sepeler arasına giriyor. Aynı kıyafeti
ilk akşam yemeğimizde giymiştim diye bugünde giydim, şimdi neden dışarı bunla
çıkamıyor muşum? Ben karımı böyle gezdirmem diye gelen bir cevap , neden ama?
Sevgiliyken evet evlendik hayır! Çünkü o zaman üstünde sahiplik yoktu, söz
hakkı yoktu bugün senin adına karar verebilir eşin? Gene hayır lütfen saygı duy
ve giyip giyemeyeceğim şeylere benim karar vermeme müsade et..He abarttım,
düşünemedim zaten fikrini alıyorumdur mutlaka, o zaman yorumla. Ama asarım
keserim – olmaz yok böyle dava!!
Uzar gider bu maddeler, yazma sebebim
tek tarafa suç bulmamamız için ve belki birimizin aa evet demesi için. Değişen
kadın olmadı ya da tek değişen kadın olmadı bu ilişkide.Sen de değiştin,
aslında değişmedin hep böyleydin de değişik gösterdin kendini bize.Bugün
evlendikten sonrasının böyle mutsuz, umutsuz olmasına sebep olan iticiliklerin
başında bunlar var..Aklıma geldikçe karşılıklı görüşlerimi eklemeye devam, hep
beraber anlaşmaya ve farklı göstermemeye---



Yorumlar
Yorum Gönder