Hepimiz Profesyoneliz , Süperiz desem ; )
Profesyonellik nedir? Kim profesyonel...Bence herkes
kendince birşeyleri profesyonelce uyguluyor halk tabiriyle en iyi şekilde.
Ama sanki bana profesyonellik öyle gelmiyor. Bana geldiği
şekli açmak gerekirse benim için o an uygulamam üzücü de olsa o an en doğru
kararın o olması ve o karara varılması Profesyonelliktir.
Kaç kişi uyguluyor , uyguladı..İş hayatında , özel hayatında
..Özel hayatta profesyonellik biraz garip kaçtı aslında ama tabiri caizse
işte..Tecrübelerle , mantıkla alınan doğru kararlar işte bu bence en doğru
tanımı.
Bir işte iyi olmak için her zaman mantıkla hareket etmek
gerekir. Ne de olsa aklın yolu bir değil mi? Ama biz genelde aaa bunu yaparsam
ben zorlanırım ama , bana iş çıkar ama diyerek nedense bencil , kişisel düşünen
canlılar olabiliyoruz. Sonra vicdan yapmamak için bizce nasıl görünüyorsa gidip
karşımıza alacağımız birine de anlatırız. Aldığımız kişide bende olsam öyle
yapardım diyor olur genelde neden ama , hiç düşündün mü? Ben biliyorum galiba ,
aslında sende biliyorsun ama açık sözlü davranmıyorsun..Sebep şu ki o kişiye
aaa haksızsın ama desen bir daha sana anlatmayacak birşey , belki bir daha
görüşmeyecek bile seninle , bilgi de alamayacaksın , haftada birgün 2 saat
görüştüğün arkadaşından olacaksın belki.Offf ne gerek var sen haklısın
arkadaşım dersin , hem o üzülmez hem de sen. Hem kolay hem mantıklı değil mi?
Bence acımasızca. Karşındaki kişiye hep doğru yaptığını söylersen ya da sana
yanlış gelen birşeyi belirtmezsen ne olacak? Birgün kendine olan sonsuz
güveniyle neler yapabilir acaba ? Sana , kendine ya da başkasına düşünsene.
Neden kendin olmuyorsun ? Ne kaybedersin bugün sana yanlış
gelen birşeyi söylersen... Ben söyleyeyim tepki alırsın benim gibi , sanane
denir belki , belki üste çıkmak için saçma konularla bağlantı kurulur. Ve
çevrende gerçek arkadaş diyebileceğin insan sayısı da azalır..Çünkü her zaman
doğruyu söylemek iyi olmaz , iyi gelmez ona. Tepesi atar , kırıcı olur vs.
Bunu aynı şekilde iş hayatında da uygularsan 3 kişi
tarafından sevilmez , ama 13 kişi
tarafından da işini iyi yapan insan olarak görülürsün , hem de içinde bu 3 ün
bulunduğu insanlarla. Zaten bu yüzden sevilmezsin : ) Eğer herşeye hehee dersen- sen sen olmazsın , işini iyi yapmazsın , belli
zaman sonra da sözüne güvenilmez biri olup çıkarsın...
Sevilmemeye razıyım, ben olmaktan çıkmayayım da ; )


Yorumlar
Yorum Gönder