Hayatımız 3 Kelime Facebook, Twitik, Instagram
Facebook Efsaneleri Türkler!
Mesela kendimi sosyal sanıyorum. Facebook sayfama girince
500 bilmem kaç küsur arkadaş! Tanıyor olabileceklerimde 150 ye yakın kişi! Hee
bir de eklemişler ama benim henüz onaylamadığım 10 kişi! Vay anasını sayın
seyirciler.. Kendi sosyalliğimin rekorlarını kırıyorum.
Arkadaş sayısını gören ohooo bu kız evde hiç durmaz der ama zaaart yanlış cevap ortalama 10 arkadaş, aileyi de sayarsak 50 kişi var ya yok.
Bu 500 kişiye göre Dün biriyle görüşsem, bugün ikisiyle kahvaltı yapsam, öğlen
başka biriyle alışverişe gitsem, akşam çayında 3 diğer kişiyle buluşsam falan
hesaplarıma göre bir diğeriyle görüşme ihtimalim en erken 3 ay sonra..
O da araya bayram seyran, tatiller falan fıstık girmezse. Ee
eşimle de vakit geçiriyorum tabi de. Neyse ki o da arkadaş listemde. Anası,
danası, teyzesi, halası yok yok yemin ediyorum.
Artık bayram görüşmelerine facebookta görüntülü sohbet
açıcam. Eksiklik ama yani işte. Toplu görüntülü görüşme açsalar vallahi
tadından yenmez. Yetkililere sesleniyorum duyun beni!
Herkese önce bir mesaj saat 20:00 çay saati. Herkes akşam
saat 8 çayını almış eline, facebook görüntülü sohbet daveti.. Ben gönderiyorum.
Ohh ohh herkeslerde gelmiş maşallah ne güzel kalabalıkta olduk. Çayın tadıda
bir başka oluyor kalabalıkta diii mi ama? Ayy en güzeli de aramızda kalsın
herkes kendi çayını tazeliyor hee. Sonra bulaşık gene aynı falan.
Bana böyle teknolojik devinimlerle gelin arkadaş, bunu iyi
güzel yaptınız. Ama halkın işine yarar hale getirin. Ne oldu şimdi bu olmadan
bir anlamı yok ki. Napalım herkes birbirini eklesin, ordan konuşssun ama
çayları gene kezban doldursun, olmaz olmamalı!
Normalde nasılsın çocuğum?
sağolun siz
nasılsınız ?
Hamdolsun yavrum aynıyız
Dan ileri gidemediğimiz teyzeler facebook hesabı açmış.
Sonra seni eklemiş. Sonrasında bir fotoğrafının altına anangiller nasıllar
yavrum, geçen bayramda bize gelmeden gitmişler duyduk yazmış. Vurduu gol oldu,
yorumu silsen olmaz, cevaplasan olmaz. Mesaj atsan bakabiliyor mu? Falan zor iş
yani..
Bizim buralara gelirseniz haber verin mutlaka diyen sevimli insanlar vardır. Gezmeye geldik 2 yer bildirimi yaptık. Buralara gelip bizi görmeden mi döndünüz hayırsız evlatlar, tüüüüü.. Sen zaten gitmeyerek bunu göze almıştın!
Bir arkadaş sevmediğini bildiğim başka bir arkadaş için
birtanem harika gözüküyorsun, seni çok seviyorum yazmış! Yazma arkadaşım,
samimiyetini sorgulattırma.. Silah mı dayadılar da yazdın hani ne yapsa
yakışmazdı, çirkindi oydu buydu noldu?
Fotoğrafı neden beğenmedin?Yok o değil ondan 8 tane sonrakini.
Allah beni kahretsin yaa neden beğenmedim acaba? Gerçekten beğenmedim mi yoksa
görmedim mi? Gördüysen beğeneceksin, o zaman da gördüğün anlaşılacakmış.. Teknoloji
içinde yeni kuralcıklar geliştirebiliriz sen uyacaksın o kadar!
Yatakta uyku mahmuru çıkırts,
Kahvaltı hazırlarken çıkırts,
Kahvaltı yaparken çıkırts,
Birbirimize patates yediririke çıkırts,
Birbirimize bakarken çıkırts,
Bakmıyormuşuz gibi yaparken çıkırts,
Akşam yemeğine hazırlanırken, arabaya binerken,manzaraya
karşı, dağa karşı blablabla….
Eksik balım bunlar hani nerde ? Yahu sen bir tek uyuyor
uyanıyor yemek mi yiyorsun acaba? Nerde tuvalete girerken, tuvaletteyken,
çıkarken yani tuvaletten, makyajdan önce, sağı solu yamulmuş pijamalarınla
falan nerde bunlar? Nerde doğallık? Madem an an çekiyoruz bu anları hafızandan
mı siliyoruz?
Aranızda pijama giymeyen var mı?? Saygı duyarım arkadaş 3
gün duyarım bak açık ve net. Ama ben gayet pijamalı eşofmanlı makyajsız kapüşonlu
falan bir insanım yani. O da yakışıyor neticesinde bir Afrodit olmayı
beklemiyor insan pijama içinde..
Telefonum çalıyor, canım beni hala eklememişsin? Nerden aa görmemişim
faceten mi, ay görsem eklemez miyim aşk olsun? Ayyy vallahi çok zamandır
girmiyorum dedim mi? Aha ağzım bir tık yamuldu az önce orada onu bunu
likelamadın mı sen?
Biri beni eklemiş, bakıyorum tanımıyorum. Uzaktan tanıdığım
bir arkadaşın arkadaşı Ortak 1 arkadaş ama o da alakasız. Eklemiyorum arkadaş
reddediyorum. Israrcı gene ekliyor. Severim amacı olan insanları..
Birinin saçma şu az önce bahsettiğim çıkırtsları var ya hani
ben görmüyorum beğenmiyorum falan. İnanmıyorsunuz ama gerçekten görmüyorum.
Niye çünkü takibi bırakıyorum. Senin sayfana girmedikçe senden haber almıyorum
yani. Kafa rahatlık kafası.
Engelleme var bir de elin gavuru vallahi akıllı. Biz olsak
ne gerek var yaa götü yiyorsa silsin, onun için bir daha yeni kod mu yazalım
deriz. Herif yapmış! Sen beni ekledin ben de seni ekledim.. Herkes çok bir
minnoş sonra engelliyor, sınırlıyorsun arkadaşın olmayandan farkı kalmıyor. Bu
benim yaptığım bir şey değil hatta genel olarak karşıyım.. Demin ki laftayım
yani götüm yiyor arkadaşlığını daha baştan kabul etmiyorum yani. Ama bana yapılmış ordan şeeettim. Engele
engel bizde ağalar. Prensip meselesi o kadar!
Gelelim en kıymetli mevzulardan birine, kime facebook hesabı
açtın? Açtığın hesapların hangilerinin bilgilerini sakladın? Saklamadıklarının
hangileri için bir daha bir daha uğraştın? Ahhh ahhh zor hayat! Önce mail
adresi al, onun bilgilerini tut, sonra facebook hesabı al onun bilgilerini de
tut.
Paylaş butonu koymuşlar canına yandıklarım. Önüne gelen
önüne geleni paylaşıyor. Aynı haber duvarımda 35 kez gösteriliyor. Üstüne bir
de eskiden olsa mesajla gönderilip 10 kişiye paylaş yoksa başına bu gelir
yazıları vardı ya aynısının bir model büyüğü paylaşmazsan başına gelsin, amin
demezsen böyle ol diyen güya çok yardımsever ama tehditkar bir o kadar zalım
lar paylaşmıyorum. Birgün başıma bir şey gelirse sizden bilcem bilesiniz!
Twitter Followcusu
Facebookta az bir zaman geçirip, retweet mi o ne ya diyen kişilerimiz akabinde bir
hesap açmış açtırmış, facebookla bağlamış olabilir.
En önemli şey bazen takipçi sayısı, bu yüzden takipe takip
diye diretiriz. Bu gibi reklamların olduğu sayfaları takip eder, takip edilmeyi
bekleriz.
Bir kısmımız 140 karaktere destanlarımızı yazamamış bu
sebeple bu mecradan uzaklaşsakta. Olsun herkes yapabiliyorsa yapabilirim
düşüncesinden eksik kalmayan bizler varız!
Hashtag nasıl oluyor? O nedemek? Gibi düzenli soruları es
geçelim..
Yapılan en büyük yanlış ve beni burdan kurtar çağrısı!
Birinin sayfasına girip bakmış sonra sayfasında 140 karaktere sığmak isterken
bakıyor ki o kişinin sayfasına sığmış. Nasıl yaptım ben ona yazmadım ki? Nasıl
silerim? Karizmayı çizdin sen babili 140 karakter uğruna yaktın kendini. Geçmiş
olsun silsen de faydası var?
İntihar edesim var yazısını favorites yapan tozpembe gözlük
insanı sana da selam olsun. Ne kullanıyorsunuz bana da versenize?
Instagram Like is
like
Geçen bir iş için birileriyle görüştüm de insanların
algısını algıladım. Legal yoldan takipçi sayısını artırmadan takipçi satın alma
yoluna geçmek istedi. Bu mantığı pek kavrayamadım ama bana yaşayan 2 ayaklı
bir canlı örneği getirdiler. Hangi kuruluş için yaptın diye sorduğumda kişisel
sayfam için dedi ben şoklardan şok beğendim!
Bir insan kendi sayfasında takipçi ve beğeni satın alır mı?
Yapanlar için amacı anlayamamakla beraber üzgünüm ama beyni birine yardım amaçlı mı verdin kuzum sen? Havuzbaşında
eklediğim fotoğrafı neden 50 kişi beğensinmiş? Niye 50 az mı demek ki o kadar
arkadaşın var? Yok 1500 olması gerekmiş iconmuş falan filan. Ben anlamam yani
anlayamadım.
Instagram hesabında fotoğrafı büyütmeye çalıştım, beğenmişim!
Ayyy naptın sen, deme? Şimdi bu sosyal medya kıvıttırıları birbirlerinden böyle
bağımsız iş yapsın sorumlusu biz olalım ohhh yaa!
Ne çektik arkadaş beee her birinizden ayrı ayrı! Takipe takip,like a like... Sosyallik sosyal medyada güzel!



Artık iletişim aracımız bunlar, kabullenmek lazım :)
YanıtlaSilaslında teknoloji alanında çalışan biri olarak kabul etsem de genel sosyallik anlamında hazmedemedim sanırım..hızlıca kanıksamam gerek :)
Sil