Kadın Olmak Zor, İş Kadını Olmak daha da zooor!
Ah ben ne bahtsızım , şanslı olsam anam beni erkek doğururdu diyen çok vardır en azından benim çevremden ben çok duydum.Fakat ben ciddi ciddi bu işi düşünmeye başladım. Herşey sorun olur mu bu hayatta arkadaş?
Büyümek kısmını geçiyorum,erkeklerde büyürken ergen psikolojisine giriyor tamam,ama büyüdükten sonrasında yemekti,ütüydü,bulaşıktı derken dışarda çalış evde çalış saçımı süpürge ettim moduna girmeyeceğim ama toplumsal yargı olarak ev işi kadınındır, o kadar! Hadi bunu da geçtim çalışan kadın olarak günlük ihtiyaçlar dışında ekstra gerekliliklerde mevcut oluyor, en azından ben böyleyim..Sorunları çekiyorum ya.Yarın toplantım var ve toplantı kararı biranda verildi,az önce tatatataaaam...Dışarıda kıyafet bakacak vakit yok ki daha iştesin,toplantı çok resmi değil ve salaş da değil. Buluruz elbet birşey diye giderim eve. Dün geç gelmiştim bugüne yemekte yapamamıştım,yemek yapacağım..Yemek yapılır,yenilir,masa toplanır,bulaşıklar dizilir ya da yıkanır..Evet gelelim kıyafet hazırlığına..Şimdi o elbisemi giyerim dedim,içim rahat etmedi gidip giyindim,altına ayakkabı ıııııım ne giysem açıp vestiyeri saat boyu baktım, denedim çıkarttım.Neyse içime sinmedi zaten başka birşey deneyeyim.Pantolon iyidir , üstüne bir bluz tamam işte.Pantolonu denedim ııı ııı bu küçük geldi , yarın rahat edemem içinde, diğerini deneyeyim lacivert olanı bakalım olmadı ya bu da büyük mü ne emanet gibi. Çıkart gitsin,lanet olsun bulamadım birşey ...Sakin olacağım,hadi uykum geldi zaten bulayım yatayım..Beyaz pantolon spor oldu sanki,siyah yok yok.Ya en iyisi etek giyeyim ben. Hangisini giysem siyah dökümlü giydim , olmadı galiba. Çiçekli yok. Tulum mu giysem,ütüsü de yok ama neyse ütülerim bir deneyelim bakalım. Denedim tam oldu dedim kendime ama ya son toplantıda da mı bunu giydim yoksa ? Yok yok çıkart bunu sen. Yeni bir elbisem vardı tam yazlık modda olur mu ki acaba? Olur herhalde , ütüleyeyim bakalım.Ütüledim giydim,ayna karşısında o da ne ki? Elbisenin altında garip minik bir leke var. Yıkamaya atıyorum , makine yıkarken yedek yeni birşey bulayım , bir elbise daha , unutmuştum, gerçi çok giydim ben bunu ama olsun.Yeni elbisem kurumaz ise bunu giyer giderim artık. Elbise ıslak kaldı,sabaha kuruması için , kurutmaya atamam neolur neolmaz. Ne yapsam acaba? En iyisi üşenme de ütülerken kurut. Tam kurudu dedim ama lekesi geçmemiş gibi.Tekrar giyiyorum yok bana öyle gelmiş , neyse..Diğer elbiseyi de ütüleyeyim yedek olsun iyisi mi. Ütü biter, o sıkıntı atılır , rahatlanır. Uykuya geçilir..
Sabah kalktığımda hava nasıl esiyor, yağmur yağdı yağacak..Dün akşam ki uğraş , uykusuzluk boşa mıydı yani. Gene ilk çıkarıpta beğenmediğim elbiseye mi kaldım..Madem öyle niye bu kadar uğraştım ki? Neyse saat geçiyor giyin ve çık işte,hepsi bu.
Bir kadın olarak toplantıya gidiş bu denli zorken, düşün bir de sen beni düğüne,arkadaşlarla buluşmalara giderken,ne vahim ne acı bir durumdayım?
Erkeklerde sıkıntı yok ya bu beni nasıl sinir ediyor , pantolon-gömlek,uygun ayakkabı ,isterse ceket, fikir verebilecek zevkli bir bayan ki bu her zaman olur..İşte hepsi bu.Ama bir erkek bunu anlamıyor işte.
Ne bu uğraş sabahtan beri giy-çıkart hala birşey bulamadın diyorsa bir erkek - önceden babam,şimdi eşim diyor – vay halime. Arkasından devamı geliyor o kadar kıyafet var, dolap ağzına kadar dolu ama yok diyorsun ee ama yok gerçekten. O onla uymuyor , onlar uyuyorsa ayakkabı-çanta sorunu olabiliyor.Gittiğim yere uygun olmayabiliyor belki.Ben senin gibi değilim işte,olamıyorum. Her seferinde bir aksilik çıkabiliyor,takı sorunu olabiliyor dıdıdıdıdıdıdıd......
Uzun lafın kısası kadın olmak zor , kadının gardrobunu kurması daha bir zor.Bol zarif,şık kıyafetli hem spor hem klasik her daim kendimize güzel gözükeceğimiz günlere : )


Yorumlar
Yorum Gönder