Absürd mü Dedin?
Etrafınız sarıldı,teslim olun!
Yaptığın işi bilen insanlar arttıkça kişisel özgürlüğünün adı özgürlük olmayabilir. Buna hazırlıklı olmalısın!
Ogrenci misin? Bir fark yok bence.. Geçmiş olsun. Kapıyı çalan teyze Hanim 3. Sınıfta okuyan yavrusu icin senden yardım isteyecek. Yavrum sen 4 e gidiyordun dimi? Bizim oğlanın ödevleri varmış ben anlamam,etmem bir el at anacim sevabina derse geçmişler olsun. Aman be ne büyüttün arkadaş alt tarafı bir 10 dk. Deme.. Çünkü bu çocuk gidecek yarın gene g
elecek,ondan haberi alan diger komşular ve onların biricik veletleri de sıraya girecek. Sen kendi ödevlerini bitiremeden daha kapiya hayır işi için biriken bir sürü olacak.Kızdıkların olabilir,annen bunun için ama yok şunun için diye başlayıp onun annesi sana şöyle yapmıştı zamanında ne ayııııp diye vicdanınla seni bırakabilir! Gelme bu oyunlara yoksa başka bir şehirde üniversite kazanıp gidene kadar yolun var..
Okula gittin ya gittiğin okul da önemli! Elektrik bölümü okuyorsan zokayi yutmuş olabilirsin. Daha okula gideli 2 ay olmuş ufak bir tatil kaçamağı yapıp gelmişsin, komşu teyze kapıya vurursa şaşırma ah yavrum hoşgeldin ne de güzel ettin anaciginda ozledi seni..tam gider ayak kadin iyi kadin ya bak hosgeldine gelmiş diyorsun ya deme tam o anda bizim telefon hattı bir gitti evladım anlamadık bi bakiversen der mi bence der! Ama ben hazırlık okuyorum belki ama,ben lisanslı değilim ulan insaf okula gideli elektrik teli görmedim ki ben telekoma el atayım bahaneleri uydurma bizden çok anlarsın,sen akıllısın sen yaparsın derler duy da inanma...
Doktor olursan başımıza yandık. Bence hayatını karartma değmez. 3 günlük dünya arkadaş! Gecenin 1 i olmuş saat kapı çalıyor.. Canan hanim kızım bu saatte de rahatsız ediyorum ama kusuruma bakma der teyze. benim sirtimda bir ağrım var,kolumda sancı yapıyor acaba kriz mi geçiriyorum bir baksan ya.. Neye bakacak kadın ekg makinesi mi teyze? Yapmayın lütfen!
Bilgisayar programcılığı okudum ben..okul zamanı cekmedigim sıkıntı kalmadı ama! Daha okula gidip geleli 2 ay olmuş tatil zamanı gelmiş herkes annemle randevulasmis bile. Senin kız gelince bize bir bilgisayar baksak. O zamanlar şanslıyım tek tük insanların evinde bilgisayar var. Ama nerde? Bu seferde hangi bilgisayar alınmalı,ne alalım kızım sen söyle! Yetmedi ve bitmedi tabi 3 ay sonra geldiğinde bu bilgisayar neden bunu yapmıyor,ayselere al dedigin yapiyor ama diye tamire sür beni,formata sok beni...
Bitti mi tabi ki hayır yeni oyun cd si aldık ama kuramadık, indirdik ama crackleyemedik diye daha bir sürü konuda tecrübe edineceksin!
Annem diş hekimi asistanı! Akşam evin ziline basıp ablam be dünden beri dişim ağrıyor bir bakta hele buna napar senin doktor diyenler var Allah seni inandirsin.. Implanti onerir misin abla sen diye fikir görüşüne gelenler mi dersin?
Eşim kendi bilişim üzerine danışmanlık verdiği kendi isletmesine sahip.. Danışmanlığı duyan gecenin 3 ünde arayıp facebookta arkadaşıma nasıl mesaj atarım diye sorabiliyor mu? Evet! Google dan buraya yakın taksinin nosunu nasıl aratırım diye soruyor mu? Tabi ki... Akla gelen başka absürd sorular olabilir de cekinme bence!!
Buara benim başımda ise ingilizce biliyor oldugumu duyan komşu ve komşu çocuğu durumları peydah oldu.. Kız cocuuuun sınavı var gel de Allah rızası için biraz çalıştır! Gel kısmını evde yokum telefonda evime cagiriliyorum yanlış anlaşılmasın! Canım komşum özlemiş beni de ne olursan ol gel diyor yahuuu..
Hayat şartları mi zorluyor bizi bu hale gelmeye. Hep birilerinden istemeye ya da gelişmeler mi zorluyor da yetişemiyoruz. Öncelerde komşu teyze baklava yapardı falan, yardım eder imece usulü bize de bir tepsi yapılırdı ya da böreği, yemeği.. Şimdi Allah ne verdiyse komşu komşunun külüne muhtaçtır deyimi yerindeyse evrim geçirdi sanırım.. Gelenekler, eski adetler güzeldir tabi ama hakkını verene!


Yorumlar
Yorum Gönder