Kilo Moda Olsa!


Buaralar gene takık durumdayım.Almadığım ama alacağımı hesap ettiğim kilolarımı düşünüyorum. Ruh halimle alakalı bir durum.Alsam mı almasam mı kiloları, tutsam mı tutmasam mı kendimi?
                Biran boşveriyorum herşeyi , kendimi. Ye diyorum ya , dilediğin gibi ye , iç herşeyi. Dünya bu bugün varız yarın yok.Ne güzel işte bir hastalık vs. durum yokken yesene sıkma kendini , istediğin çikolata, pasta, börek olsun. Yarın yaşlanınca , hasta olunca zaten yemeyeceksin o zaman diyeceksin işte keşke yeseymişim zamanında. Sanki depolarmışçasına dövüneceksin o anda.

                Taaa bu noktadayım işte , sinirli- asabi yesem çok yiyeceğim , yemeyeyim dediğimde iştahımı kapatacağım, kendime küseceğim nokta tam da bu. Bunun iç savaşını veriyorum kendimle, gözler kapalı. Kahvaltıda müsli mi , simit – peynir mi ? Kuşlukta bir adet yeşil çay mı  , yoksa kahve yanına çikolata mı ? Aklımdan geçenler o anda başka bir boyuta taşınıyor. Diyorum ki kendime keşke moda yeni bir tarz bulsa gençler kilolu  olsa. Yeni tarz bu. Gençlerin kıyafetleri kilolu hallerine daha bir uysa, güzel olsa. Hazır yiyebiliyorken yesek , aldığımız kiloları dert etmesek , kilo alınca ay ne de yakışırmış göbecikleri diye kendimizi sevsek, sabah simit mi , poğaça mı , börek mi diye düşünsek? Şişman olunca hastalık olarak görülmese de sağlık diye bilinse. Tontiş yanaklı , katlı gıdılı kadınlar makbül olsa. Ayy şu kilolular içinde ne güzel kıyafet seçenekleri var , cıvıl cıvıl desek. Çırpı olmak out olsa. Safinaz modeli, sıfır bedenler tedavülden kalkmış olsa. Bir ortamda konuşulduğunda düşünüyorum da ay ne kadar kilo verdim bu ara diye hayıflansak. Yok yok iyisin göbeğin hafif erimiş onu da 3 gün mantı yersen toparlarsın gene diye konuşsak. Ne motive edici olur ? Can sıkıcı kilolar olmaz , mesela can simitleri gerçekten can simidi olur. Hani şu kalça – bel arasında pantolon ve etekte badilerimiz- gömleklerimizde çıkan fazlalıklar için taktığımız lakabı can simidi olanlar.Demeyiz o zaman , su içsem yarıyor diye . Neler yaptım kilo almak için ama olmuyor at ocağa bulgur pilavı , yemek sonrasına da çay yanına tatlılar , çörekler..Hepsi benden : ) Televizyon karşısında otururken cipsler , kolalar gırlaa..Sinemada sadece bir avuç olmaz o zaman patlamış mısır da.. Eski moda günlere dönülür belki tekrar o zaman. Bu hafta bilmem kim hanımdayız. Bakalım bize neler yapmış olur? Ayy hepsi birbirinden güzel ne de uğraşmışsın ama yiyemem , kilo alırım demeyiz.. Zaten bu gün işleri de bence bu sebeple kalktı. Kadın uğraşıyor didiniyor , nasıl planlar – çizelgeler dönüyor kafasında. Onda bu vardı ben şunu yapayım , bu yoktu bunu da yapayım , 5 çeşit oldu az geldi diye 24 saat veriyor. Hatunlar gelip çok güzel,ellerine sağlık ama yiyemem ya da tabağıma koy da yarım kes koy , tadına bakayım, hatrın kalmasın canımlar. Ya canım ablacığım kadın o kadar senin için özenmiş , birgün boz şu rejimi ama, olmaaaz! Eee kadın da sinir küpü olur tabi. Siz dağılınca alır bütün hepsini önüne hem söylenir sana , bana. Yemeyin ben yerim oooh ne de güzel yapmışım,ellerime sağlık, hem de homini gırtlak , tumba yatak. Sonra beden artar, stres artar. Ne gerek var dedi hanımlar galiba, yavaş yavaş çıktı hayatımızdan vazgeçilmez günlerimiz.Neyse işte belki günler geri gelir hayatımıza diyordum. Belli mi olur : )
Hee buarada beyler de kurtulur dırdırlardan bu ne göbek , saldın iyice.Akşamları salata yiyeceğiz beraber.Hazır bende rejim yapıyorken diye zorlanmayacak adamlar. Geceleri rüyalarında su börekleri görmeyecekler belki. Hiç sevmem ama tereyağlı pilavı bugün yemeyecekte ne zaman yiyecek sayın eşi? Adam rahat bir ohh çekecek.Kadın adamın göbeğine daha bir sempatik bakacak.Aşkım ne de güzel çıkmış göbeğin,gömleğin nasıl sarmış diyecek belki. Ben diyeyim de sen inanma.Zaten benim de inanasım gelmedi şuanda : )
Çok şükür ki kemik erimesi , hormonal değişim problemleri,kolestrol,tansiyon,şeker gibi rahatsızlıklar gençlikte görülmüyor. Hepsi orta yaştan-yaşlılığa geçince yavaş yavaş kendini gösteriyor. Zaten yaşlanınca da doktor yasaklamayacak mı bunları ? Yarın doktor bugün ben niye bu yasaklar , niye işkence ? Keyif almayı bilmediğimiz bir dünyada mıyız acaba?
Uzun lafın kısası böyle bir moda yok , gelmesin de zaten. Ben işin esprisindeyim.Kilo sağlığın kontrolünü kaçırıyor..Ama bakış açısını değiştirince ne güzel motive oldum.3-5 fazla kiloma bir anda nasıl umutla baktım anlatamam. Arada farklı bakmak, olduğumuz hale tebessüm etmek gerek! İdeal kiloda, zorlanmadan yürünebilen hayata ...

Yorumlar

  1. Hafta sonu bi cesaret tartıldımki aman diyim, şimdi bende rejimdeyim tabi benimki genelde lafta kalan bi rejim oluyor ama bakıcaz artık :)

    YanıtlaSil
  2. iradeye bağlı birşey bu tabi.Bende rejime girince lafta kalıyor, dikkat ediyorum sadece dediğimde sanırım kendime daha bir güveniyorum, daha bir iradeli oluyorum.O zaman kısıtlanmamış ama ben istemiyorum havası takındığımdan sanırım : ) şimdiden başarılar Shirli Günlük :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar