Patronun Balı Makbül!
Günlerden yönetici olma günü. Hergün kuş , börtü böcek oluyorum. Gözlemlediklerim üzerine bugün de yönetici olayım bakayım dedim. Malum tüm çalışan halk şikayetçi ve ahh bu patronlar yok mu , peki bunların bir de el kitabı yok mu? Yok işte..İş arama var, Başarılı olmanın 100 yolu vs. var fakat başarısız yönetici olmama , yöneticiysen dikkatli ol ama , elemanınla iyi geçin patron , patronlar okusun yok yani.
Neden olmasın, okuyan olmaz belki ama ileri de birgün ben kendimi düşünerek ve gördüklerimi , duyduklarımı , itici – kırıcı olma durumlarını hatırlayayım en azından yazayım dedim.
Patronsan eğer beş karış suratla lütfen işe gelme. Sen patronsun o gün işe gelme mesela . İzin ver kendine , çalışanlar da bırak rahat nefes alsınlar ama! Sana dert olmuyor tabi , gelince kafan dağılıyor , yok yere sinirleniyorsun , birine kızıyorsun , Mazlumu getirmişler gibi rahatlıyorsun. Ama iş , işinin yetişmemesine geldi mi sebebini hiç kendinde aramıyorsun değil mi? Patron abiciğim , bak şimdi eğer sen çalışan adama gereksiz laflar , hırçınlıklarda bulunursan o masum çalışan o gün varolan tüm çalışma hevesini masasına bırakır , istek mi kalır lütfen, sonra aklını toparlayamaz , ne dedi , niye dedi diye didiklerken , gün doldurur , motivasyon sıfır , iş sıfır biter gider..
Belki uzatırsan çalışanın daha ileri de gider belli mi olur , yani bir gün sinirini çıkartıp ohh diyerek geçiremezsin ki. Kusura bakma lütfen maaşı Mazlum olmak için almıyor kimse , çalıştığı günlere, saatlere alıyor..
Belki uzatırsan çalışanın daha ileri de gider belli mi olur , yani bir gün sinirini çıkartıp ohh diyerek geçiremezsin ki. Kusura bakma lütfen maaşı Mazlum olmak için almıyor kimse , çalıştığı günlere, saatlere alıyor..
Boş boş konuşuyorum değil mi ? Neden tüm çalışanların ağzına sakız olmuştur gene evde kavga etmiştir mevzusu acaba? Ya da hangi literatürde belirtilmiştir Patronsan evdeki kavganı şirketteki mazlumdan dilediğince çıkarabilirsin lafı ! Ben duymadım da ondan soruyorum hani. Patron Hakları 1 çalışanını kum torbası olarak çıkarabilirsin , zira çalışanın sana cevap veremez : )
Hayal ediyorum da sen güleryüzle içeri girdin , günaydın arkadaşlar dedin. Devamında sana verilecek cevap tebessümle günaydın olacaktır. Odana gittiğinde sen istemeden çayın , kahven , sütlü çayın gelecektir büyük ihtimalle. Ve iş akışı sen istemeden rapor olarak önüne sunulacaktır. Her sorduğun soruya olmaz, bugüne yetişmez cevabı gelmeyecek , yetiştirmek için çalışan arılar olacaktır. Öğle yemekleri bitmesin diye dualar edilmeyecektir, üzülerek söylüyorum ki senin o suratsız yüzünü görmemek için.
Hayır anlamadığım sen bunca işi ufacık bir tebessümle halledebiliyorsun , ama gene de zor olsun patronun olsun diyorsun ya.. Sana da , eşine dostuna da yazık hani. Senin verdiğin o enerji nasıl dağılıyor bir düşün, eve zor atıyorsun kendini ama gene stresli,sinirli,yorgun..Kısır döngüdesin ama olsun hem de ohhh olsun : )
He bir de bugünün küçükleri yarının büyükleri olacak lafı vardır hani , bugünün elemanı yarının patronu olursa hayat bu mümkündür tabi , o zaman çekeceğin var patron benden demesi , sen sen ol patronluk taslama,efendi ol, saygılı ol , sana yapılmasını istemediğini gerçekten yapma, biraz empati kur ya.. Şeker gibi adam ol işte balküpü ol : )



Yorumlar
Yorum Gönder